TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by monica On March - 20 - 2012

Consumul de pungi de plastic a atins cote alarmante în multe țări și afectează negativ echilibrul mediului înconjurător atât din cauză că plasticul este derivat din petrol, o resursă naturală care în câțiva zeci de ani va ajunge la statutul de raritate cu un preț pe măsură, cât și din cauză că anual, la nivel global, sunt aruncate 500 de miliarde de astfel de pungi, fiind necesari 100 de ani ca o pungă să fie descompusă.

Tide Smart Bag

Acesta este motivul pentru care unele state, printre care și România începând cu 1 ianuarie 2009, au luat măsuri pentru prevenirea consumului excesiv de pungi de plastic prin introducerea ecotaxei. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când mergem la cumpărături nu mai beneficiem gratuit de pungi pentru a transporta produsele achiziționate și avem două posibilități: ori venim cu sacoșe de acasă, ori cumpărăm de la magazin. Agenții comerciali, în mare parte, au decis să ofere clienților pungi de hârtie sau de plastic, biodegradabile; cei care aleg să comercializeze pungile de plastic, atât de dăunătoare mediului, trebuie să livreze către autoritățile înființate în acest scop, o taxă de reciclare. Ideea este că astfel consumul de pungi de plastic este ținut sub control și mediul nu mai suferă de pe urma consumului nesăbuit al oamenilor.

Dacă țări precum Irlanda, Italia sau România au luat deja măsuri, a venit și rândul Emiratelor Arabe Unite să acționeze în această privință, mai ales că locuitorii acestui stat aruncă anual 20 de miliarde de pungi de plastic. În consecință, Ministerul Mediului și al Apelor din această țară și-a propus ca până în anul 2013 să nu mai existe în uz astfel de pungi.

Vă veți întreba ce legătură există între pungile de plastic, taxa de reciclare, mediu și publicitate.  Pentru o aplicare mai eficientă a noilor reglementări impuse de autoritățile oficiale de mediu ale E.A.U. , intră în scenă agenția Leo Burnett din Dubai care împreună cu Tide a lansat o campanie prin care să producă o schimbare în sens pozitiv în comportamentul consumatorului vizavi de uzul pungilor de plastic.

Astfel a apărut sacoșa sau punga ecologică, dintr-un material compatibil cu mediul înconjurător și care poate fi folosită de mai multe ori. Ca aspect,  Tide Smart Bag este rezultatul combinării dintre binecunoscuta pungă și lista de cumpărături, o listă ce poate fi actualizată după spălarea sacoşei.Pentru promovarea ei, astfel de sacoșe inteligente, însoțite de markere și pungi de detergent Tide au fost oferite consumatorilor si trimise redactorilor-șef ale revistelor glossy, celor mai importanți bloggeri din domeniul modei, precum și liderilor organizațiilor de mediu din Emiratele Arabe Unite. Ajunsă la statutul de însoțitor șic și ecologic la cumpărături, sacoșa inteligentă a devenit cel mai râvnit accesoriu.

Succesul fulminant, înregistrat în Emirate i-a determinat pe cei de la Tide să extindă producția de sacoșe inteligente la nivel regional, urmând să îndeplinească astfel dezideratul statului ca în viitorul apropiat oamenii să nu mai folosească pungile de plastic.

O inițiativă eco, pusă în practică de o agenție de publicitate în strânsă legătură cu ideea de curățenie promovată de detergentul Tide și pe care sperăm să o vedem și la noi, unde sunt sigură că the Smart Bag va face furori în rândul dependentelor de modă, al activiștilor eco și nu numai.

Sursă foto

close
Facebook IconTwitter Icon