TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by monica On April - 19 - 2012

Două reclame excită spiritele și provoacă isterii unei părți din opinia publică ce pune presiuni pe autoritățile oficiale pentru a le retrage: avem un caz în Franța și unul în Australia.

Cele două învinuite vin din domenii și țări diferite, dar au în comun un aspect ce le face nedorite: sexismul. Avem un spot radio ce promovează turismul într-un departament din Franța și un clip publicitar pentru Suzuki Swift Sport în Australia. Să le luăm pe rând.

Suzuki și turismul francez promovate sexist și iresponsabil

“Vrei întâlniri, vrei să trăiești o aventură, să guști din specialitățile mele gastronomice? Atunci vino la mine….sunt Jura și te aștept să mi te alături pe jura-tourism.com“.  Așa se aude la radio pe vocea suavă a unei femei acest spot care promovează turismul. Ei bine acesta a șocat feministele din gruparea “Les chiennes de garde” (după denumire îți dai seama cât de prietenoase sunt)  care solicită scoaterea lui imediată de pe frecvența radio pe motiv că această reclamă “difuzează și banalizează fantezii sexuale pentru a lăuda o regiune și se folosește de corpul femeii în acest scop”. Dacă cererea le va fi aprobată, rămâne de văzut, deocamdată problema e în mâinile autorităților oficiale.

Pentru spotul TV pentru Suzuki Swift Sport, autoritățile australiene din domeniu au decis deja să fie interzis. Deși clipul a rulat fără probleme din februarie, la un moment dat publicul se pare că a decis că promovează condusul iresponsabil cu viteze foarte mari prin parcări supraetajate. La aceasta se adaugă și acuzația de sexism din cauza fustei mini pe care o poartă tânăra din clip și care face astfel referințe gratuite la sexualitate.  Reacția Suzuki nu s-a lăsat așteptată și au precizat că reclama e în acord cu produsul promovat, adică stilat și inspirațional și că a fost filmată cu respectarea tutror normelor rutiere de siguranță. Au decis totuși să elimine din clip imaginile cu pedala de accelerație și turometrul.

Eu sunt de părere că opinia publică franceză și cea australiană, mă refer la partea ofensată de cele două spoturi, au cam mult timp liber, poartă ochelari de cal și au orizonturi cam înguste. Nu mai zic că feministele franceze, în ciuda intențiilor onorabile ale grupării lor, au cam exagerat în reacția lor.  Acel spot nu este sexist, se vrea atrăgător, interesant și creativ și reușește. Turismul este frumos, incitant, atrăgător și plin de surprize ca o femeie, ce e în neregulă cu alegoria? Trimiterea făcută de  feministe la fantezii sexuale și sfătuirea publicitarilor de a fi mai creativi de atât, nu își au locul. Într-adevăr sexul vinde, dar aici nu e cazul.

Spotul australian pentru Suzuki e și el nedreptățit. Condus iresponsabil, fustă prea scurtă? Noul Suzuki Swift Sport se recomandă în clip ca fiind “hotter than ever“, deci mi se pare normal să apară o femeie sexy și hot. E o chestiune de gust, de percepție sau echipa de creație nu a transmis cum trebuie mesajul? Puteți vedea mai jos clipul pentru Suzuki și să îmi spuneți ce părere aveți.

close
Facebook IconTwitter Icon