TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by monica On February - 4 - 2013

A mai trecut o ediție de Super Bowl și odată cu ea un calup de publicitate așteptat cu interes și multă curiozitate, ca în fiecare an. În săptămînile premergătoare evenimentului, companiile care și-au anunțat prezența în cadrul renumitei competiții sportive, au dus o adevărată campanie de “tachinare” adresată în mod special iubitorilor de publicitate.

Super Bowl 2013 - ce ni s-a promis și ce ni s-a oferit

Super Bowl 2013 – ce ni s-a promis și ce ni s-a oferit

foto

În funcție de prestigiu și de buget, o mare parte din companii a cumpărat spațiu de emisie aferent mai multor clipuri publicitare, excepție făcând Mondelez International (Oreo) și Unilever (AXE) ale căror mărci s-au aflat la prima participare la Super Bowl și au beneficiat astfel de un singur spot de 30 de secunde.

O altă strategie recomandată și folosită cu succes e lansarea unui spot cu titlu de teaser în perioada de dinaintea evenimentului sportiv, care să anunțe clipul publicitar propriu-zis, difuzat în timpul Super Bowl. Pentru această tactică au optat mai multe companii printre care Coca-Cola, Tide, Mercedez-Benz etc.

 Industria auto e dinamică, puternică și incitantă

În acest an, majoritatea mărcilor de automobile au ales să nu mai amîne așteptarea și au lansat spoturile în săptămîna premergătoare Super Bowl. Ideile folosite au fost mediocre/haioase (Hyundai — “Team”, Toyota RAV4 — “Wish Granted”, Lincoln — “Phoenix“), ciudate (Hyundai — “Stuck”, Volkswagen — “Get Happy“) sau ridicole de-a dreptul (Kia — “Space Babies“).

Din păcate, prea puține spoturi s-au remarcat în sens pozitiv, dar nici acestea nu strălucesc la capitolele creativitate și impact emoțional. Aplauzele merg către Mercedes-Benz, Audi și Chrysler’s Jeep.

Mercedes- Benz s-a detașat net de competitori nu numai prin cea mai eficientă și înșelătoare campanie de ”tachinare” din istorie (cea cu Kate Upton), dar și prin ”Soul“, un clip publicitar creat de Merkley + Partners în care Willem Dafoe reia rolul lui Robert De Niro din Angel Heart și cu care Mercedes intră în galeria spoturilor memorabile de la Super Bowl.

Venables, Bell and Partners au reliefat curajul pe care îl poate insufla conducerea unui Audi în spotul “Prom“.

Chrysler’s Jeep și agenția Global Hue au mizat cu “America Will Be Whole Again” pe patriotism și au adus astfel un omagiu soldaților plecați să lupte în numele păcii, al libertății și al democrației.

 Cele mai bune spoturi difuzate în cadrul Super Bowl 2013

După criteriile și exigențele colectivului Time for Ads, clipurile publicitare de mai jos sunt cele mai bune spoturi din acest an create pentru Super Bowl.

Premiul întîi se acordă spotului Doritos - ”Goat 4 Sale”, pentru că are cel mai neconvențional personaj, mult umor, suspans și neprevăzut.

Oreo se situează pe locul secund și apreciem creativitatea celor de la Wieden+Kennedy din spotul ”Whisper Fight” pentru comicul și ineditul unui conflict izbucnit într-un loc, aparent, banal.

Pe locul al treilea, se clasează Budweiser cu “Brotherhood“, cel mai emoționant spot difuzat în cadrul Super Bowl 2013. Prietenia și afecțiunea dintre un om și un animal atinge întotdeauna o coardă sensibilă, iar agenția Anomaly a știut cît și unde să puncteze într-un clip publicitar ce nu te poate lăsa indiferent.

Acordăm o mențiune specială spotului Skechers — “Gorun 2” pentru filmarea de tip documentar și deznodămîntul pe care și-l doresc toți cei ce urmăresc o vînătoare în sălbăticie.

  Cele mai neplăcute surprize la Super Bowl 2013

În topul celor mai slabe creații publicitare regăsim nume mari și…surprinzătoare. Go Daddy conduce detașat clasamentul celor mai neinspirate spoturi cu ”Perfect Match” (concept clișeic, executat într-o manieră previzibilă),  urmat îndeaproape de Wonderful Pistachios cu “PSY Get Crackin‘” (o reclamă ce are la bază un hit penibil, nu putea ajunge departe).

O prezență mai mult decît surprinzătoare la această categorie este Coca-Cola care nu s-a ridicat deloc la înălțimea așteptărilor. Deși au reușit să creeze un spot memorabil pentru Oreo, cei de la Wieden+Kennedy nu au repetat performanța în cazul Coca-Cola. Suspansul creat de competiția lansată în teaser s-a dovedit a fi identic cu obiectul după care aleargă personajele: un miraj.

O altă dezamăgire vine de la M&M’s, brand al cărui spot pentru Super Bowl 2013 nu s-a ridicat la nivelul teaser-ului, mult mai bun decît ”Love Ballad“.

Super Bowl nu este numai un important eveniment sportiv, ci și o ocazie pentru industria de advertising de a defila cu cele mai bune creații ale sale. Deși companiile au plătit bani grei pentru spațiul de emisie publicitară, ediția din acest an nu se poate lăuda cu producții remarcabile și, mai ales, memorabile. Ne rămîne speranța că experții din domeniu vor fi mult mai inspirați anul viitor.

close
Facebook IconTwitter Icon