TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by alexandra On April - 3 - 2012

În ciuda a ceea ce am învăţat în facultate, în ciuda analizelor amănunţite asupra textelor, sloganelor, din punct de vedere sintactic, semantic etc., eu încă nu cred că există o reţetă a succesului în ceea ce priveşte un slogan sau un titlu. Din punctul meu de vedere un titlu este: bun sau prost. Cum îţi dai seama dacă este bun sau prost? Trebuie să îmi rămână în minte atât ceea ce spune, cât și firma.

Pentru mine asta defineşte succesul unui titlu, dacă exprimă o idee suficient de bună încât să fie reţinut. Şi ca un titlu să fie cu adevărat bun publicul ar reţine produsul sau măcar firma… Aşa că probabil numele produsului în titlu ar fi o alegere potrivită.

Şi poate cei care au făcut reclama de mai jos au mers pe acest principiu.

Reclamă Dedeman

Nu știu cine a realizat reclama, nici nu cred că vreau să știu. Asupra mea a avut două efecte: am râs și mi-a dat ideea de articol. Am dat de foarte multe rime slabe în reclame și în apărarea agenției care a compus aceste rime puerile pot să spun doar că, din ce am înțeles, clienții în general nu sunt ușor de mulțumit și uneori își impun propriile idei. Nu știu dacă a fost cazul, sper să fi fost așa. Un alt panou spunea:

Știu că poate unii dintre voi ar spune: de ce nu faci tu un mesaj mai bun dacă te crezi așa deșteaptă? Și eu le-aș răspunde că 1. nu lucrez într-o agenție și că 2. nu zic că ce aș face eu ar ieși mai bine, dar decât să pun așa ceva, mai bine nu mai pun nimic sau pun ceva mediocru.

Presupunând că e vina clientului, nu înțeleg ce oprește agențiile să refuze clienții care vor să pună pe panouri tâmpenii. Dacă refuzi să îți pui amprenta pe o reclamă de genul ăsta, nu înseamnă decât că ești mai bun de atât.

Și știu că e o chestiune de bani, facem ce vrea clientul ca să îi luăm banii, dar dacă tu îl refuzi și îți pui amprenta numai pe lucrurile creative foarte bune, atunci îți crește cota la nivel de calitate și astfel vor veni alți clienți. Și cu toate astea, directorii nu gândesc ca mine și acceptă tot ce spune clientul, apoi se plâng că nu mai există oameni cu imaginație și nu se mai fac lucruri mișto.

Într-un domeniu în care banul rulează fin, calitatea scade, iar oamenii nu mai sunt motivați. Cu atât mai mult cu cât internii nu apucă niciodată să facă parte din echipă cu acte în regulă așa cum li se promite, iar cei care sunt acolo cu acte în regulă sunt plătiți mult prea puțin raportat la munca pe care o depun.

Titlul ăsta e o porcărie,

Îți spun asta cu mândrie

Și-ți spun asta cu respect

Că nici n-am nevoie de parchet.

Pam, pam! :)

close
Facebook IconTwitter Icon