TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by monica On April - 5 - 2012

Colgate-Palmolive este o multinațională americană, fondată în 1806, producătoare de bunuri de larg-consum având ca obiect de activitate producția, distribuția și furnizarea de produse de uz casnic și produse de îngrijire personală precum săpunuri, detergenți și produse de îngrijire orală (pastă de dinți și periuțe). Brandul Hill’s cu caracter veterinar aparține aceleiași companii.

Din lista lungă de brand-uri aflate sub aripa Colgate-Palmolive, face parte și șamponul Lustre-Crème, foarte popular în rândul vedetelor de la Hollywood în anii ’40, ’50 și ’60.  O demonstrație că încă de la început, publicitatea s-a folosit de orice mijloc de comunicare, că a fost inventivă și foarte inteligentă în a transmite mesajele companiilor către marele public prin orice modalitate care s-a ivit. Nu cred că a existat un domeniu mai activ și adaptabil ca publicitatea, care a ținut mereu pasul cu tot ce a însemnat tehnică și tehnologie pentru a-și atinge scopul. De aceea și este un domeniu pe cât de iubit, pe atât de hulit. E ușor de observat că de la presa tipărită care a fost primul mijloc de comunicare în masă, publicitatea a găsit un loc confortabil și propice pe parcursul întregii evoluții a modalităților de comunicare: radio, cinematografie, televiziune, outdoor, Intenet.

Un bun exemplu de campanie de anvergură îl constiuie șamponul Lustre-Crème pentru care s-au creat pe parcursul a câteva decenii, clipuri și afișe publicitare ce aveau ca purtătoare de cuvânt actrițe cu nume grele de la Hollywood, motiv pentru care a fost mereu promovat ca fiind favoritul divelor din cetatea filmului.  S-a mizat de la început pe caracterul cremos, spuma bogată și efectul hidratant al șamponului, atribute regăsite în sloganurile folosite de-a lungul timpului: “Cel mai frumos păr din lume se întreține minunat cu… șamponul Lustre-Crème” (“the most beautiful hair in the world is kept at its loveliest…with Lustre-Crème shampoo“)  sau cea care îl folosește se transformă într-o “Fată de vis, o fată Lustre-Crème” (“Dream Girl, a Lustre-Crème Girl“).

Publicitatea anilor `50 - Lustre-Crème

Pentru că la început a fost lansat numai sub formă de cremă, în anii ’50 s-a lansat și în fornulă de loțiune și în format lichid, fapt menționat în reclamele acelei perioade în care le regăsim pe Marilyn Monroe  (1953) care recunoaște că și ea folosește Lustre-Crème, pe Elizabeth Taylor (1957) care promova produsul cu un  nou slogan, acela că șamponul “Niciodată nu usucă-Înfrumusețează!” (“Never dries-it Beautifies!“) sau pe Natalie Wood ce reamintea femeilor că “pentru cel mai frumos păr din lume, 4 din 5 vedete de cinema folosesc șamponul Lustre-Crème”.

Elizabeth Taylor pentru Lustre-Creme

Clipurile publicitarea din perioada 1940-1960 au același format, folosesc aceeași rețetă: sunt clipuri sub formă de mărturisire în care personajul principal, întotdeauna o vedetă de anvergură, se confesează auditoriului că folosește produsul în cauză, îi enumeră calitățile și recomandă folosire lui tuturor femeilor ce își doresc să aibă un păr ca cel al vedetelor de la Hollywood. Testimonialele sunt însoțite de imagini demonstrative, încep cu o introducere neutră, făcută de o voce masculină cu prestanță și se încheie cu sloganul redat pe o melodie. Pentru că în acea perioadă publicitatea mergea mână în mână cu cinematografia, se promova la sfârșitul clipului, dar și pe afișele publicitare filmul în care urma să apară actrița ce era imaginea Lustre-Crème. Iată cum colaborarea dintre publicitate și cea de-a șaptea artă s-a dovedit a fi de succes și profitabilă. Pe lângă Marilyn Monroe, Liz  Taylor și Natalie Wood, au mai fost purtătoare de cuvânt ale acestui brand multe alte nume sonore de la Hollywood, printre care Doris Day, Shirley Jones, Joan Collins, Ava Gardner, Rita Hayworth, Grace Kelly, Rhonda Fleming, Jane Russell și multe altele.

Natalie Wood pentru Lustre-Creme

Deși e un brand de succes, care a beneficiat de campanii în toată puterea cuvântului, istoria sa e săracă în detalii și nu am putut afla decât că de crearea sa ca brand s-a ocupat BrandVault , o companie foarte populară, dar care și-a închis la un moment dat porțile până când în 2008 a fost achiziționată de compania de branding și marketing CoreBrand din New York și care încearcă să readucă BrandVault la succesul și strălucirea de dinainte. Un destin similar l-a avut și Lustre-Crème a cărui producție a încetat în 2004, dar care a revenit pe piață la cererea consumatorilor.

Mă bucur să aflu că brand-uri de succes, care au intrat într-un con de umbră sau chiar au dispărut, sunt scuturate de praf, actualizate și readuse în atenția publicului. Se asigură astfel o continuitate în tradiția și istoria unui brand, al unui produs de care să se bucure și să beneficieze și generațiile viitoare.

Sursă foto

close
Facebook IconTwitter Icon