TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by monica On November - 13 - 2012

Zara este cel mai cunoscut nume în materie de fast-fashion, iar strategia pe care compania a aplicat-o în misiunea sa de a cuceri lumea, și-a pus amprenta ireversibil asupra lumii modei pe care a schimbat-o astfel definitiv.

Cum a schimbat Zara lumea modei

foto

Strategia companiei presupune stocuri puține și colecții actualizate des. Spre desosebire de alte brand-uri care își actualizează colecțiile o dată pe sezon, Zara vine cu noutăți de două ori pe săptămână potrivit Suzy Hansen pentru New York Times.

Aceasta explică cele două efecte ale strategiei. În primul rând, îi încurajează pe consumatori să revină des în magazin, iar atunci când aceștia doresc să cumpere ceva anume, cel mai probabil o vor face din teama ca produsul vestimentar în cauză să nu mai fie disponibil.

Zara Lookbook octombrie 2012

foto

În al doilea rând, tactica aplicată de Zara nu numai că a avut un succes uriaș pentru companie prin profitul în continuă creștere, ci a avut și o consecință deosebit de importantă ce îi vizează pe designerii marilor case de modă. Zara încearcă să deschidă magazine cât mai aproape de buticuri de lux ca Stella McCartney sau Chanel. În același timp, brand-urile de lux doresc ca distanța dintre magazinele lor și cele Zara să fie cât mai mare.

Zara Lookbook oct. 2012

foto

“Au schimbat practic ritmul bianual al modei, vechi de o sută de ani”, a declarat un analist pentru Hansen. ”În prezent, aproape jumătate din numele grele în fashion, precum Prada sau Louis Vuitton, creează între patru și șase colecții pe an, în loc de două ca înainte.” ”Și totul se datorează celor de la Zara.”

O altă consecință a strategiei Zara asupra modei a fost respingerea ideii că ținutele scumpe sunt de dorit. Faptul că prințesa Kate Middleton a fost fotografiată purtând des haine Zara, a susținut și încurajat femeile că pot arăta fabulos purtând obiecte vestimentare frumoase care au un preț accesibil.

Kate Middleton într-o ținută Zara

foto

Zara se descurcă excelent și din cauza faptului că a conștientizat caracterul exigent al consumatorului din zilele noastre. Ținând cont de numeroasele opțiuni pe care le are, consumatorul este foarte atent când decide să cumpere ceva, iar compania spaniolă are grijă să țină pasul cu dorințele acestuia.

Aceasta înseamnă că modelul oferit de Zara poate fi urmat cu succes atât de o companie care ar putea vinde haine de designer la prețuri mai mici și oferi constant marfă nouă, cât și de companii aflate la început de drum.

Sursă

close
Facebook IconTwitter Icon