TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by monica On July - 25 - 2012

Campania ”Gorila” este una dintre cele mai populare și eficiente campanii din ultimii 5 ani. Lansată în 2007 de Cadbury Schweppes pentru a promova ciocolata Cadbury Dairy Milk, această campanie are ca element central un spot de 90 secunde al cărui personaj principal este o gorilă.

Pe lângă spotul difuzat la TV și în cinematografe, campania a fost alcătuită din apariții pe panouri și în presa scrisă, din activități de sponsorizare, a avut un impact uriaș în online și a fost elaborată și coordonată de agenția londoneză Fallon care a avut la dispoziție suma de 6,2 milioane lire sterline pentru a duce totul la bun sfârșit.

Cadbury Dairy Milk în campania Gorila

Sursă

Amploarea campaniei a fost motivată de necesitatea companiei de a-și reface imaginea și de a recâștiga încrederea consumatorilor săi, după ce o serie de probleme cu produsele Cadbury a afectat reputația acesteia. Astfel, cei de la Fallon au gândit campania din 2007  în jurul ideii de publicitate de  divertisment care să atragă atenția unui segment mai larg de consumatori și care să aibă un impact cât mai mare. Ei au dorit ca rezultatul muncii lor să devină viral, ceea ce s-a și întâmplat ulterior.

Spot-ul cu gorila toboșar a fost regizat de Juan Cabral, cel care a realizat și spoturile cu mingiuțele colorate și cel cu exploziile de vopsea pentru Sony BRAVIA pe care le puteți revedea aici și aici. Deși gorila arată cât se poate de autentic, în realitate actorul Garon Michael a jucat rolul principal și s-au investit mult timp și multă muncă în crearea acestui clip publicitar.

Succesul a fost peste așteptări, astfel spot-ul a fost vizionat pe YouTube de 500.000 ori în prima săptămână, ajungând în prezent la un total de peste 6 milioane de vizualizări. Deși gândită inițial numai pentru Marea Britanie, viralitatea clipului a determinat Cadbury să deruleze campania și în alte țări unde se vorbește limba engleză, respectiv în Canada, Noua Zeelandă, Africa de Sud și Australia. De pe urma acestui succes nu a beneficiat numai Cadbury, ci și Phil Collins al cărui single folosit în spot, “In the Air Tonight”, a înregistrat creșteri ale vânzărilor în acea perioadă.

Iată cum o campanie bine gândită și executată atinge nu numai țintele propuse (promovarea ciocolatei Cadbury Dairy Milk  a crescut vânzările cu 9 procente și reputația companiei a fost restabilită), dar depășește orice așteptări prin succesul repurtat în online și la nivel internațional, este premiată la festivalurile de gen și devine un model de urmat în materie de campanii publicitare.

close
Facebook IconTwitter Icon