TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by alexandra On June - 17 - 2012

Ce are în comun filmul Prometheus care rulează pe marile ecrane în 3D zilele acestea cu ”1984”? Ei bine, atât filmul cât și clipul publicitar sunt regizate de Ridley Scott.

”1984” este una dintre cele mai bune reclame din istoria publicității. De ce?

Reclama anunța introducerea primelor PC-uri Macintosh de la Apple. O sportivă aleargă printre rânduri de oameni care se uită teleghidați la ecranul din fața lor – Big Brother. Femeia este fugărită de poliție, totul se întâmplă în slow motion, construindu-se pe îndelete punctul culminant. Vestimentația femeii este și ea importantă, maioul alb având o poză desenată a noilor calculatoare. Acțiunea este inspirată de romanul lui George Orwell, publicat în 1949, pe nume ”Nineteen Eighty-Four” care descria un viitor sumbru, cu oameni spălați pe creier și manipulați de Putere, de Big Brother. De aici și ultima promisiune: ”And you’ll see why 1984 won’t be like ”984””.

1984 – introducerea primului Macintosh de la Apple

Femeia distruge marele ecran, ca o analogie cu faptul că noile calculatoare vor schimba viitorul în bine, vor produce acel click care ne va salva de la un viitor sumbru. Și pot să declar că, într-o oarecare măsură, cei de la Apple au făcut cam ce au promis în reclamă deoarece au contribuit destul de mult la evoluția lumii tehnologice.

Reclama a fost difuzată pe 22 ianuarie 1984 la Super Bowl XVIII când s-a dat ”bătălia” între Washington Redskins și Los Angeles Raiders. Din echipa producătoare, pe lângă faimosul regizor Ridley Scott, au făcut parte: Steve Hayden (copywriter), Lee Clow (creative director) și Brent Thomas (art director) de la agenția de publicitate Chiat/Day, Venice. Bugetul alocat a fost de 900.000 de dolari, iar în 2004 a apărut chiar o variantă actualizată a spotului TV în care personajul principal ascultă muzică la un iPod. Puteți viziona ambele variante mai jos.

2004 – remake

close
Facebook IconTwitter Icon