TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by monica On May - 11 - 2012

Continuăm seria  campaniilor de rebranding de succes ce au revitalizat și readus în atenția publicului mărci renumite.

10 rebranding-uri de succes (2)

6. La sfârșitul anilor ’90, Target era doar un lanț de magazine de reduceri care nu făcea notă discordantă față de Wal-Mart sau K-Mart. Oferind consumatorilor haine și produse de designer la preț scăzut prin contracte exclusiviste cu designeri de renume ca Issac Mizrahi, Mossimo Giannulli, Michael Graves, Fiorucci și alții, Target a început să se remarce devenind dintr-un brand de masă, o marcă preferată de carieriștii tineri din mediul urban. În prezent, Target este al doilea vânzător cu amănuntul din State, după Wal-Mart și se află în plin proces de extindere în Canada.

Lecția: Remarcă-te față de concurență prin produse de foarte bună calitate la prețuri mai mici.

7. Wal-Mart era considerat pentru săraci,  acum este prima opțiune pentru mulți americani. Într-un efort de a-și reorienta imaginea, Wal-Mart a renunțat în 2007 la sloganul “Întotdeauna prețuri mici” pentru “Economisește. Trăiește mai bine“. Făcând astfel, au reușit o rotire pozitivă a reputației companiei de a vinde produse la prețuri foarte mici sugerând că astfel de cumpărături contribuie la îmbunătățirea stilului de viață al consumatorilor. Pentru această campanie de marketing, Wal-Mart a fost recompensată cu premiul de distincție de către REBRAND.

Lecția: Consumatorii își doresc un stil de viață mai bun și se vor îndrepta către companiile care îi vor ajuta să-și atingă scopul.

8. Old Spice nu era cine știe ce, dar în 2010 a ajuns viral în online.  Datorită fostului jucător NFL Isaiah Mustafa care a spus femeilor “Uită-te la partenerul tău, acum înapoi la mine”, Old Spice a redevenit un brand de actualitate. În numai un an, marca cu o vechime de 70 de ani a devenit viral în online cu zeci de milioane de vizualizări ale spoturilor și a lansat reclame noi cu același Mustafa pentru promovarea unei linii noi de spray-uri, loțiuni de curățare și deodorante.

Lecția: O reclamă isteață și folosirea inteligentă a rețelelor de socializare pot produce o identitate nouă chiar și unui brand ca Old Spice care este asociat cu deodorantul bunicului.

9. Apple era în pragul falimentului, acum conduce lumea. În 1997,  Apple se apropia periculos de faliment, dar după aproape 15 ani prețul unei acțiuni la Bursă a crescut de la 6 dolari la 350 și compania este mai puternică ca oricând. Crearea de produse de încredere și cu un aspect elegant ca iMac. iPod sau iPad, a făcut ca Apple să dea tonul în materie de tehnologie. Un alt aspect care a dus la ascensiunea brand-ului, a fost grija și implicarea tuturor angajaților, de la cei din linia de producție până la cei din magazine.

Lecția: Construiește produse creative care sunt foarte bine făcute și prezentate într-un ambalaj frumos. De asemenea, creează o experiență plăcută consumatorilor în magazinele de desfacere, așa cum a făcut și Apple.

10. În războiul dintre UPS și FedEx de la sfârșitul anilor ’90, UPS căuta cu disperare o soluție pentru a-și depăși concurența, mai ales că FedEx tocmai introdusese curieratul de noapte și urmărirea coletelor prin computere. Și a găsit-o: au reamintit clienților că UPS le întâmpină nevoile.

Au schimbat sloganul “Ne mișcăm cu viteza afacerii” (“Moving at the speed of business“) cu “Ce poate face maroul pentru tine?” (“What can brown do for you?“) și au creat reclame cu personaje ca poștașul sau CEO pentru a reaminti că indiferent de statutul profesional, UPS poate ajuta pe oricine. Campania a dat roade și în scurt timp UPS își dubla profitul față de FedEx. Sloganul din prezent, “We [Heart] Logistics“, este primul la nivel global al firmei de curierat, proiectat să evidențieze poziția companiei ce servește clienții de pretutindeni.

Lecția: Folosește sloganuri cu viziune care transmit consumatorilor că firma se adaptează mereu la nevoile lor și că astfel găsește modalități noi de a le îndeplini.

Iată 10 exemple că teoria evoluționistă se aplică și în publicitate unde numai cei puternici, adaptabili și inteligenți supraviețuiesc.

 

Traducere și adaptare

close
Facebook IconTwitter Icon