TimeForAds
Charlize Theron Ador Dior

Charlize Theron: Ador Dior

Coca-Cola propune o alternativa sanatoasa la retelele de socializare

Coca-Cola propune o alternativă sănătoasă la rețelele de socializare

O reclamă pe zi Nespresso - UMilk

O reclamă pe zi: Nespresso – UMilk

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz

Dansul găinii, sursă de inspirație pentru cel mai recent spot Mercedes-Benz



Posted by monica On April - 20 - 2012

O campanie de rebranding de succes presupune viziune, inspirație, un plan de marketing și un control al calității foarte bine puse la punct, care să pună compania promovată înt-o lumină nouă. Vă prezint astăzi prima parte dintr-o serie de 10 campanii de rebranding de succes ale unor firme care au reușit nu doar să renască, ci și să devină mai puternice ca niciodată.

10 rebranding-uri de succes (1)

1. Millard Drexler, responsabil pentru transformarea Gap într-o afacere ce valorează mai multe miliarde de dolari, a devenit CEO al companiei J Crew în 2003 când vânzările erau în cădere liberă. În numai 5 ani a reușit o creștere a acestora cu 107 procente, iar în 2009 și-au continuat ascensiunea. Cum a reușit? A revitalizat brand-ul prezentând magazinul ca unul care vinde bluze și pantaloni trei sferturi bine croiți și cu un strop de lux (a se vedea puloverele de cașmir). Faptul că familia Obama, mai ales Prima Doamnă, a purtat în repetate rânduri hainele lor, a ajutat cu siguranță.

Lecția: Au oferit produse de bună calitate căutând în același timp să răspundă nevoilor clienților săi. După ce Drexler a aflat că se vindeau foarte multe rochii de vară, în diferite culori, purtate de domnișoarele de onoare, acesta a decis să lanseze o linie pentru mirese.

2. Burberry, un brand de lux britanic care a deschis de curând primul magazin și la noi, pe Calea Victoriei, este ușor de recunoscut după gabardina (stofă fină de lână cu legătura diagonală, care prezintă dungi paralele înclinate pe ambele părți) și trenciurile sale, purtate de membrii Casei Regale și de celebrități.

Nu cu mult timp în urmă era considerat un brand demodat, cu haine urăte, purtate de băieții de cartier. Schimbarea a survenit după ce Christopher Bailey, director de creație din 2001,  a revizuit hainele apelând la un amestec de modern și clasic rezultând astfel un trenci mai sexy și o colecție de costume de baie. Asocierea brand-ului cu Kate Moss și Emma Watson a dus de asemenea la creșteri semnificative de vânzări și la obținerea statutului de marcă de lux.

Lecția: Un amestec între clasic și stilurile actuale, cu trimitere la istoricul brand-ului a reușit să facă din Burberry ceea ce este astăzi.

3. Pabst Blue Ribbon, berea tare a muncitorilor din Milwaukee – cunoscută pentru prețul mic și preferată de studenți și hipsteri – a apărut în China în 2010. Americanii s-ar putea să nu o mai recunoască, deoarece în China se vinde cu 44 de dolari. Distribuită cu denumirea de  “Blue Ribbon 1844“, e diferită de cea din State fiind preparată dintr-un malț nemțesc și maturată în butoaie de whisky de stejar.

Lecția: Adăugarea unei etichete străine și un ambalaj mai elegant pot face un brand mai atrăgător.

4. În 1985 Harley-Davidson era pe prag de dispariție, deoarece se afla la limita falimentului. Potrivit lui Richard F. Teerlink, fostul CFO devenit CEO, ceea ce a salvat compania, a fost crearea unui produs mai bun care să se potrivească renumelui brand-ului.

Lecția: Un brand puternic, cu clienți fideli trebuie susținut cu un produs performant și cu un management eficient.

5. McDonald’s a făcut America obeză, dar acum se vrea a fi Starbucks și vinde și salate. Pe parcursul timpului McDonald’s a fost criticată că promovează mâncarea nesănătoasă și implicit obezitatea, motiv pentru care a introdus în meniu o mai mare varietate de salate și alte opțiuni de hrană sănătoasă, pe lângă prețurile mai scăzute la unele produse. Cu sloganul “I’m lovin it” și recenta campanie “What we’re made of“, McDonald’s încearcă să se impună ca o opțiune accesibilă și sănătoasă tuturor. Compania țintește și către consumatorii de cafea cu preparatele mai scumpe din cafea premium cu McCoffees.

Lecția: Atenția către opinia publică și oferta de produse și servicii ca argument la criticile aduse pot menține un brand de succes.

Traducere și adaptare

Sursă logo J Crew

Sursă logo Burberry

Sursă logo Pabst Blue Ribbon

Sursă logo Harley-Davidson

Sursă logo McDonald’s

 

close
Facebook IconTwitter Icon